PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ W WARUNKACH GLOBALIZACJI
PRZYKŁADOWY SYLABUS PRZEDMIOTU NA ROK AKADEMICKI 2015/2016
(materiał wyjściowy do opracowania sylabusa, zgodnie z wymaganiami uczelni)
NAZWA PRZEDMIOTU |
Przedsiębiorczość w warunkach globalizacji |
KIERUNEK STUDIÓW |
Zarządzanie, Ekonomia |
OSOBA (Y) PROWADZĄCA (E) PRZEDMIOT
|
Stopień naukowy, imię i nazwisko osoby |
Katedra / Centrum
|
Forma prowadzenia zajęć (W/K/Ć) |
|
|
|
|
|
|
|
CELE KSZTAŁCENIA |
Wyposażenie studentów w wiedzę, kompetencje i umiejętności niezbędne dla oceny makroekonomicznych efektów aktywności przedsiębiorczej i dokonywania porównań międzynarodowych |
|
EFEKTY KSZTAŁCENIA |
||
WIEDZA |
||
SYMBOL EFEKTU KSZTAŁCENIA NA POZIOMIE KIERUNKU |
OPIS EFEKTÓW KSZTAŁCENIA NA POZIOMIE PRZEDMIOTU |
|
E/K2_W03 |
1. Zna źródła danych wykorzystywanych w analizie analizy długofalowych trendów rozwoju przedsiębiorczości 2. Zna metody analizy związków między aktywnością przedsiębiorczą a poziomem rozwoju gospodarczego 3. Zna zasady konstruowania wskaźników przedsiębiorczości, swobody prowadzenia działalności gospodarczej i konkurencyjności stosowanych w porównaniach międzynarodowych
|
|
E/K2_W05 |
1. Zna teoretyczne podstawy polityki w zakresie przedsiębiorczości i innowacyjności na różnych etapach rozwoju gospodarczego 2. Zna teoretyczne koncepcje dotyczące wykorzystania aktywności przedsiębiorczej do walki z bezrobociem 3. Zna podstawowe koncepcje dotyczące roli kapitału zagranicznego dla krajów przyjmujących, a zwłaszcza dla sektora MŚP
|
|
|
|
|
UMIEJĘTNOŚCI |
||
SYMBOL EFEKTU KSZTAŁCENIA NA POZIOMIE KIERUNKU |
OPIS EFEKTÓW KSZTAŁCENIA NA POZIOMIE PRZEDMIOTU |
|
E/K2_U04 |
1. Potrafi dokonać analizy porównawczej w skali międzynarodowej związków między rozwojem przedsiębiorczości a otoczeniem instytucjonalnymi prowadzenia biznesu 2. Potrafi dokonać analizy związku między innowacyjnością a sukcesem w biznesie 3. Potrafi przeprowadzić analizę porównawczą poziomu aktywności przedsiębiorczej w Polsce na tle innych krajów Europy i Świata
|
|
E/K2_U05 |
1. Potrafi dokonać oceny zmian otoczenia zewnętrznego i określonych instrumentów polityki gospodarczej na funkcjonowanie sektora MŚP 2. Potrafi wykazać zróżnicowaną skuteczność instrumentów polityki gospodarczej stymulujących przedsiębiorczość, w zależności od poziomu rozwoju gospodarczego i uwarunkowań kulturowych
|
|
|
|
|
KOMPETENCJE SPOŁECZNE |
||
SYMBOL EFEKTU KSZTAŁCENIA NA POZIOMIE KIERUNKU |
OPIS EFEKTÓW KSZTAŁCENIA NA POZIOMIE PRZEDMIOTU |
|
E/K2_K04 |
1. Zna specyfikę przedsiębiorczości kobiet i barier w tej dziedzinie w różnych krajach 2. Rozumie różnice motywów podejmowania działalności gospodarczej w zależności od stadium rozwoju gospodarczego 3. Rozumie wpływ tradycji, zwyczajów, kultury, religii na decyzje przedsiębiorcze w różnych krajach
|
|
|
|
|
|
|
|
TREŚCI KSZTAŁCENIA (najważniejsze) |
LICZBA GODZIN |
|
Istota przedsiębiorczości Oblicza przedsiębiorczości Pomiar aktywności przedsiębiorczej – porównania międzynarodowe Przedsiębiorczość a zatrudnienie Przedsiębiorczość a innowacje Międzynarodowy wymiar przedsiębiorczości Czy i jak wspierać przedsiębiorczość? |
4 4 6 4 4 4 4 |
|
RAZEM LICZBA GODZIN: |
30 |
|
|
|
|
FORMA SPRAWDZIANU |
CZAS TRWANIA |
PROCENTOWY WPŁYW NA OGÓLNĄ OCENĘ |
EFEKTY KSZTAŁCENIA PRZEDMIOTU (SYMBOL EFEKTU KSZTAŁCENIA NA POZIOMIE KIERUNKU) |
Egzamin testowy zaliczeniowy |
90 min. |
50% |
· E/K2_W03 · E/K2_W05 |
Zebranie danych i przygotowanie międzynarodowej analizy porównawczej dotyczącej przedsiębiorczości |
|
25% |
· E/K2_W03
|
Przygotowanie alternatywnie: (indywidualnie lub w małych grupach): a)Eseju na temat wybranego rodzaju przedsiębiorczości b) prezentacji na temat wybranego rodzaju przedsiębiorczości c) eseju na temat wybranej formy wspierania przedsiębiorczości |
|
25% |
· E/K2_W03
|
BILANS NAKŁADU PRACY STUDENTA WYRAŻONY W GODZINACH I PUNKTACH ECTS
|
|
|
30 |
|
|
Przygotowanie do egzaminu |
30 |
Lektura artykułów naukowych i przygotowanie ich recenzji – prezentacja na zajęciach |
30 |
Zebranie danych i przygotowanie międzynarodowej analizy porównawczej dotyczącej przedsiębiorczości |
30 |
Przygotowanie eseju lub prezentacji na temat makroekonomicznych skutków i wybranych form wspierania przedsiębiorczości |
30 |
ŁĄCZNY NAKŁAD PRACY STUDENTA W RAMACH PRZEDMIOTU *** |
150 |
LICZBA PUNKTÓW ECTS **** |
6 |
INNE UWAGI WŁASNE |
Przedmiot koncentruje się na makroekonomicznych uwarunkowaniach i efektach przedsiębiorczości |